Iul 30, 2013
admin
Comentariile sunt închise pentru Sibiu rally…

Sibiu rally…

S-a terminat si Sibiu rally, incerc cateva impresii la rece…

Un raliu dur, mai dur decat ne asteptam dupa sperantele facute inainte de recunoasteri, … Sintem la start, ne pregatim de PS1… Am inceput prudent, am ales cauciucurile antipana (K4 reinforced) si am avut o prima proba medie… am  ales sa mergem in acelasi ritm pe cea mai dura proba a raliului-Crint si eram multumit de viteza, dar cu 9 km inainte de sosire am facut pana pe  dreapta fata (n-am idee unde, dar nu era deloc greu…) nu era foarte  rau pierdusem 2 min si-l mai si incurcasem pe Simone cu macar 30sec…(sorry piccolino…)  dar 2 min la Sibiu nu inseamna neaparat mare lucru, cu conditia sa fie singurele pierdute degeaba… mergem in service, dupa care plecam la bucla a doua, dar crestem putin ritmul, insa pe Dobarca 2, pe ultimul km masina isi schmba sound-ul motorului… in stop constatam ca avem si o pana lenta pe dreapta spate, hm “continuam  ce am inceput”… inainte de Crint 2 vedem ca galeria de evacuare scapa aer imediat dupa turbina ceea ce inseamna ca mergem fara turbo si aveam 28km din cea mai dura proba, nice… plecam si dupa 1 km avem un motor „aspirat”  deci avem vreme sa contabilizam bolovanii, macar de asta scapam… dupa approx 14 km ne oprim si dupa cam 15 sec apare si Simone, macar de data asta nu i-am rapit prea multe secunde… avem aceeasi „prestatie si la super speciala si mergem in service cu o stare de spirit foarte usor de descris intr-un cuvant: lehamite… Baietii au  evoie de 5 min sa rezolve problema, fac un check complet al masinii si plecam la tura de noapte… pe etapa verifcam proiectoarele setate cu o seara inainte si cu uimire costat ca cele de distanta bat mult prea departe si prea sus… incercam sa le ajustam fara prea mare succes si ne prezenta la start la “Paltinis” urcam si noi in ritmul grupei noastre si nu e rau, cu atat mai mult cu cat pe ultimele viraje am prins ploaie… Intre timp, din cauza vibratiilor cele doua proectoare de distanta au ajuns sa “bata” aproape, prea aproape…

 Plecam pe “Santa”, facem primii kilometri ok, dar la mijlocul coborarii incepem sa prindem praf pe ici pe colo iar cand ajungem pe vale acest lucru devine suficient de deranjant asfel incat reducem ritmul iar in destule locuri trebuie sa franam din cauza lipsei de vizibilitate… basca unul dintre cele doua proiectoare (“remarcate” deja…) se desface din suruburi, ca atare lumineaza sub bara…  in fine ajungem jos cu un timp slab dar mai bun decat al multora din fata, asta finca sintem pe trei pe proba.. un concurs al “prudentilor”…

Mergem in service-ul de final de zi dupa care la nani, urmeaza o zi lunga si grea…

Plecam pe prima proba  Sadu, una complet pe asfalt , aceeasi nota, adica in sec cu Edi si un pic mai bine decat Vali.. Urmeaza Gatul Berbecului, o proba lunga si dura, chiar daca e mai buna decat in anii trecuti… Nu mergem orbeste, sintem atenti la capcane, care nu intarzie sa apara, ocolim cativa bolovani aflati pe trasa, trecem pe langa Giri oprit pe dreapta si-mi imaginez ce o fi in sufletul lui, era in lupta pentru doi in CNR si 4 in european…!! Imi pare rau pentru el, dar dupa doi km pot sa simt si eu gustul abandonului, simt cum masina pierde turbo-ul dupa care dupa inca un km incep sa iasa aburi de la motor, motiv pentru care decidem sa oprim… deschidem capota si constatam un ca furtun este sarit, ne chinuim sa-l punem la loc, incercam sa punem apa si sa plecam mai departe, dar constatam ca de fapt povestea e mai complicata… tubul care iese din intercooler este atins de scut (care cedase se pare cu zi inainte pe Crint) fapt pentru care racordul flexibil din capatul lui ajunge sa atinga palele de la ventilator care se rupe si o schija intra in (ati ghicit) radiator si-i face o gaura de 1 cm… si gata, stop joc… terminam in aceeasi nota de lehamite pe care o aveam deja de pe PS2 …

Si acum cateva scurte consideratii depre …altii:

Organizare, in nota Sibiului, adica foarte buna, riguroasa, nemteasca si … pentru NRA un pic scumpa, deh se pare ca atunci cand se intalnesc nemtii cu italienii cresc preturile la unele servicii… Multa lume, atmosfera exceptionala la prezentarea oficiala, multumim tuturor celor prezenti acolo!!! ..ca si celor prezenti pe probe, incepand cu “vedeta”Santa de noapte” si terminand cu ultima SS…

 Probele speciale, unele mai rele –Crint, altele mai bune-Gatul berbecului, Santa, dar toate mult mai aproape, din pacate, de rally raid decat de rally… adica nici una din masinile din top zece (cu exceptia lui Marco, bravo capo!!!) nu a fost lipsita de probleme…!!

Bravo castigatorilor, Kopecki, bravo champ-Delecour, bravo experientei-Toshi Arai

Bravo Marco pentru viteza+abordare si pentru cum ai tinut steagul tricolor (cu galben :) ) si “steagul” NRA sus…!!! … si pentru singurul fara probleme pe probe…!! :) …se pare ca si Proseco-ul isi mentine calitatea odata cu trecerea timpului… :)

Bravo copile-Florin pentru… tot ce ati reusit sa faceti ( cu dom’ profesore mereu alaturi…)

Bravo Ursuletz pentru rezultat si pentru faptul ca nimic nu-ti schimba “abordarea”… :)

De fapt, felicitari tuturor celor care au terminat acest raliu!!

Bravo celor de la “noi” care au aratat ca se “poate”… :

Bravo Edi pentru tot ce ai aratat (si) aici, si pentru ca uneori (dmdv) momentul ‘bate’ statistica, chiar daca “marketingul” pune aparent mai mult pret pe ultima… Cei 43 de ani de asteptare au si ei nevoile lor… :)

Bravo Vali, pentru cum mergi, crezi si… speri…! … si Colin McRae trophy este clar un trofeu de invidiat in toata lumea!!!

Bravo Girone  pentru tot (viteza, curajul de a “uita” de bugete…)…  chiar daca de data asta viata nu a batut filmul, bravo inca o data!

 

Imi place sa cred ca se anunta un Arad interesant…

…pentru cei care cred la fel, va asteptam acolo…

Comments are closed.